Ruszyła kampania “Prowadzę odpowiedzialnie biznes”!

 9 listopada 2011 roku na terenie Moto Factory ruszyła kampania “Prowadzę odpowiedzialnie biznes”, której celem jest zarówno promowanie bezpieczeństwa jazdy jak również trzeźwości i kultury jazdy.

Pierwsza część spotkania – teoretyczna – dotyczyła prezentacji systemu kontroli trzeźwości ilteQ. Goście mieli okazję poznać bliżej pierwsze na polskim rynku urządzenie samochodowej blokady antyalkoholowej. “Policyjne statystyki, które zainspirowały nas do stworzenia polskiego systemu antyalkoholowego  są przerażające, jednak w naszej kampanii nie chcemy straszyć, ale przede wszystkim uświadamiać kierowcom odpowiedzialność, jaką biorą na siebie wyjeżdżając na ulicę”– mówi Waldemar Rudawski przedstawiciel handlowy firmy Noidss.

 Z kolei ProfiAuto chce poprzez działanie w mediach i szkolenia edukować kierowców w kwestii wpływu stanu technicznego samochodów na bezpieczeństwo uczestników ruchu. ”Polscy kierowcy często bagatelizują stan techniczny swojego pojazdu. Tymczasem ma on ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Chcemy mówić o tym, które części w aucie wymagają szczególnej kontroli i dlaczego regularne przeglądy techniczne powinny wejść w krew polskim kierowcom” – mówi Witold Rogowski, ekspert ProfiAuto.pl.

Na koniec części teoretycznej, o najważniejszych wskazówkach dotyczących bezpiecznej jazdy i zachowania na drodze w różnych warunkach atmosferycznych, opowiadał gość specjalny Mariusz Podkalicki – czterokrotny mistrz i trzykrotny wicemistrz Polski w wyścigach samochodowych.

 Natomiast z jego córką Klaudią Podkalicką – kierowcą rajdowym i wyścigowym, najszybszą kobietą w pucharze Kia Picanto Cup – goście mieli okazję jechać na fotelu pilota oraz poznać wskazówki bezpośrednio od samej mistrzyni  m.in. jak należy bezpiecznie pokonywać zakręt, jak  ominąć nagłą przeszkodę itp.

Dodatkowo warto zaznaczyć, że do dyspozycji gości był Mitsubishi Lancer Evo z ponad 300 konnym silnikiem. Samochód wyposażony w klatkę bezpieczeństwa, specjalne rajdowe fotele kubełkowe oraz mocne rajdowe pasy bezpieczeństwa.

Kolejną atrakcją była możliwość pokonania slalomu na trzeźwo, doświadczając jednocześnie jak prowadzi się auto pod wpływem alkoholu. “Kierowcy pokonywali plac manewrowy w specjalnych alkogoglach, które symulują stan upojenia alkoholowego” – mówi Marcin Kopania, prezes Moto Factory.

Takie akcje jak kampania “Prowadzę odpowiedzialnie biznes”, mogą zwiększyć świadomość kierowców, że jazda pod wpływem alkoholu, a także zły stan techniczny pojazdu mogą doprowadzić do tragedii.

 

Do góry

Do góry